Donatie van de ING; daar zijn we blij mee!

In januari berichtten wij over onze nominatie door het ING ‘Help Nederland Vooruit-Fonds’. Drie weken lang kon er gestemd worden op alle genomineerde stichtingen door heel Nederland. Stichting SADOR was in de regio Haarlemmermeer genomineerd samen met o.a. de Voedselbank Aalsmeer en Scouting Paula Geerts. VIa Social Media en ons netwerk hebben wij ons best gedaan om zoveel mogelijk stemmen te verzamelen, want hoe meer stemmen; hoe hoger de donatie zou zijn.

Op 18 februari jl. waren de vijf Haarlemmermeerse stichtingen uitgenodigd op het ING kantoor in het centrum van Hoofddorp. Vanuit alle organisaties was er goede vertegenwoordiging aanwezig. Er volgde een openingswoord door de ING, waarin onder andere werd uitgelegd wat het ING-fonds inhoudt en hoeveel stichtingen en fondsen zich voor deze actie hadden aangemeld. Dat waren er duizenden, dus dat we als Stichting SADOR zijn geselecteerd, doet ons alvast heel goed. Daarna presenteerde iedere stichting zich kort aan alle aanwezigen. En toen was het tijd voor de bekendmaking van het aantal stemmen en de bijbehorende donaties. Stichting SADOR eindigde als vierde; wat goed was voor een bedrag van € 1.500 uit het ‘Help Nederland Vooruit Fonds’! Onze voorzitster Maryan nam trots de cheque in ontvangst. We zijn ontzettend dankbaar voor iedere stem die we ontvangen hebben en de de ING die ons helpt meer migranten en statushouders uit de Haarlemmermeer e.o. te helpen aan een nieuwe toekomst in Nederland. Van het geld kopen we onder andere lesmateriaal en kunnen wij een deel van de kosten van onze huisvesting en vrijwillige docenten vergoeden. We hebben nog niet voldoende middelen om alle hulpaanvragen te kunnen behandelen, maar dit is een hele mooie bijdrage op weg naar ons doel!

Maryan